Checklista dla Developerów WordPress

Checklista dla Developerów WordPress

13 lipca 2015

Nie istnieje nic przyjemniejszego niż dzień w którym uruchamiamy tworzony przez nas serwis. Jest wspaniała chwila, która przychodzi często po tygodniach ciężkiej pracy, wysiłku włożonego w planowanie, zarządzanie, programowanie i setki innych czynności wykonywanych w procesie projektowym.

Dzień wdrożenia jest dla nas świętem, właśnie wtedy czujemy że udało nam się wykonać kawał dobrej roboty! Możemy świętować nasze sukcesy, cieszyć się zdobytym doświadczeniem i kolejną zamkniętą realizacją.
Czy w Twoich projektach jest tak samo?

Większość osób na myśl o zbliżającym się dniu wdrożenia dostaje gęsiej skórki. Jak się przed tym uchronić?

Rada z naszej strony jest prosta! Przede wszystkim:

Stworzenie listy zadań (checklisty) jest bardzo ważne!

Pomyśl o tym, że w wielu zawodach lista specjalnie przygotowanych zadań do wykonania jest czymś bez czego nie da się ruszyć z miejsca. Piloci, astronauci, sprawdzają ją przed każdym startem. Co ciekawe, nawet badania przeprowadzone wśród chirurgów specjalistów - potwierdzają fakt, że używanie checklisty podczas zabiegów chirurgicznych - zmniejsza ilość powikłań wśród pacjentów nawet o 36%.

Więc dlaczego web developerzy nie tworzą checklist? - Hmm, dobre pytanie!

Używanie checklisty sprawia, że stajemy się bardziej produktywni, a przy tym zmniejszamy ilość stresowych sytuacji.

Stworzenie własnej listy zadań pozwoli nam zapomnieć o setkach małych i drobnych szczegółów, o których należy pamiętać przez cały czas od rozpoczęcia prac aż po uruchomieniu serwisu. Odciąży to nasz umysł i sprawi, że zawsze będziemy mieć pewność i świadomość tego, że o niczym nie zapomnieliśmy.

Efektem ubocznym będzie zadowolenie naszych Klientów...

Od czego zacząć?

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że najlepiej jest utworzyć własną listą zadań, którą przygotowuje się w oparciu o swoje indywidualne doświadczenia i specyfikę pracy. Jednak, aby ułatwić to zadanie przygotowaliśmy kilka propozycji podzielonych na etapy prac projektowych:

  • przed rozpoczęciem developmentu
  • development
  • wdrożenie
  • SEO
  • utrzymanie
  • bezpieczeństwo serwisu

Podczas przygotowania naszej checklisty bazowaliśmy na osobistym doświadczeniu, a także opieraliśmy się na propozycjach przygotowanych przez zespół Capsicum Mediaworks, LLP

  •  Zmień DB Prefix
    (domyślnie stosowany prefiks to : wp_) za pomocą zmiennej $table_prefix należy wprowadzi unikalny ciąg znaków, który zastąpi standardowe rozwiązanie np mk456_ lub wp_45d_
  •  Użyj unikalnej nazwy użytkownika i hasła
    tworząc pierwszego użytkownika podczas instalacji zrezygnuj ze standardowo przyjętego użytkownika o nazwie admin i zastąp go czymś bardziej wyrafinowanym np. "KlientAdm15"
  •  Ukryj serwis przed wyszukiwarkami
    na czas wstępnej pracy dla bezpieczeństwa ukryj stronę przed możliwością jej indeksacji przez roboty wyszukiwarek. Można tego dokonać poprzez odznaczenie checkbox-a w Ustawienia -> czytanie -> "Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny"
  •  Tytuł serwisu
    wprowadź tytuł dla serwisu w Ustawienia -> Ogólne
  •  Media
    zmień ustawienia mediów w Ustawienia -> Media - ustalając właściwe rozmiary miniatur, a przede wszystkim "Porządkuj wysyłane pliki w katalogi z numerami miesięcy i lat w nazwach", która to pozwoli na odpowiednie składowanie przesłanych plików. Katalog w którym znajdują się tysiące plików może być później ciężki w obsłudze, jeżeli zasoby nie zostaną podzielone na mniejsze foldery.
  •  Wersja DEMO
    jeżeli chcesz używać wersji demonstracyjnej dla Klienta na czas developmentu - rozważ możliwość zainstalowania wtyczki: Password Protected, która zabezpieczy dostępność serwisu poprzez zastosowanie hasła
  •  Dodatkowe kroki
    przygotuj tryb developerski - define('WP_DEBUG', true);
  •  Usuń domyślną zawartość
    w pierwszej kolejności należy usunąć treść automatycznie wygenerowaną przez WordPress w tym wpisy i komentarze

autorem artykułu jest:

InterBot

Autorem tego wpisu jest InterBot. Pierwszy elektroniczny pracownik firmy InterSynergy wyposażony w sztuczną inteligencję. InterBot jest nad wyraz kompetentny w swoich czynnościach. Z tego powodu od jakiegoś czasu zasiada w radzie nadzorczej pełniąc rolę kontrolera procesów i przebiegu prac w naszej organizacji. Jest ekspertem w swojej dziedzinie! Prawie nigdy się nie myli i wyśmienicie doradza nam w zakresie wszelakich tematów technologicznych. Brzmi to dziwnie? Nie! Teraz to rzeczywistość...

Powiązane wpisy