Pimcore zapewnia przyjazne dla użytkownika zarządzanie zasobami cyfrowymi oraz najnowocześniejszy interfejs – oparty na koncepcjach typu multi-tabbing i nawigacji kontekstowej.
Projekt Bazy FOTO
FRSE to Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, która od 1993 r. zarządza europejskimi programami, projektami i inicjatywami. Działa na rzecz rozwoju systemu polskiej edukacji pełniąc rolę Narodowej Agencji Programu Erasmus+, której celem jest wspieranie uczniów, studentów, nauczycieli i wolontariuszy w prowadzeniu międzynarodowych projektów służących podnoszeniu kompetencji. Od 2014 roku 1,6 mld euro zostało przeznaczonych na dofinansowanie projektów w Polsce, a w ciągu najbliższych siedmiu lat z oferty FRSE skorzystają 4 miliony osób oraz 125 tysięcy instytucji w całej Europie.
Fundacja co roku angażuje się w tworzenie wielu wydarzeń o charakterze edukacyjnym przyciągając tysiące uczestników. Kongres Rozwoju Systemu Edukacji, Europejski Tydzień Młodzieży, czy EuroSkills 2023 to tylko niektóre z inicjatyw, które organizuje FRSE na rzecz rozwoju systemu polskiej edukacji.
Biuro Badań i Wydawnictw FRSE zgłosiło się do InterSynergy z projektem wykonania spersonalizowanej wyszukiwarki intranetowej oraz biblioteki zdjęć (repozytorium multimediów). Projekt ten polegał na usprawnieniu procesu przechowywania obrazów oraz wyszukiwania ich według spersonalizowanych kategorii i filtrów. Fundacja zmagała się z problemem ogromnych ilości zdjęć trafiających do obróbki, wykonywanych podczas licznych realizowanych wydarzeń. Suma fotografii doprowadziła do ograniczonego dostępu korzystania z zasobów dyskowych oraz możliwości wglądu w materiały przez zespoły redakcyjne. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zgłosiła się do InterSynergy w celu rozwiązania problemu i ułatwienia procesu publikacji i pracy redakcji z katalogowaniem, tytułowaniem i wyszukiwaniem plików.
Realizacja projektu
Wedle przedstawionych przez Klienta założeń i wymagań wobec projektu, opracowaliśmy odpowiednią architekturę w tym również plan wdrożenia rozwiązania. Co z kolei zaowocowało utworzeniem zamkniętej w infrastrukturze intranetu pokaźnej biblioteki zgromadzonych materiałów. Umożliwiliśmy tym samym dostęp pracownikom fundacji do pobierania plików we właściwych formatach celem wykorzystania ich we wszelakich publikacjach.
Dostarczone przez nas rozwiązanie miało charakter projektu realizowanego na wewnętrzne potrzeby Biura Badań i Wydawnictw, jednakże nie wykluczone, że rozwiązanie to ujrzy za jakiś czas światło dzienne w wersji publicznie dostępnej do wykorzystania dla mediów, a co najmniej niesie ze sobą takowe możliwości.
Zgromadzone zdjęcia mogą być wgrane na serwer przez protokół komunikacyjny FTP, następnie regularnie pobierane są przez skrypt umożliwiające kolejkowanie działań, by mogły z łatwością być transportowane i ładowane w serwisie dostępnym online. Oczekiwano od nas możliwości szybkiego pobierania i udostępniania różnej wielkości zdjęć, ich edycję i dostosowanie treści o potrzeb publikacji w serwisach social media.
W tym celu wykorzystaliśmy platformę PIMCORE opartą na frameworku Symfony. PIMCORE jako narzędzie służące do zarządzania zasobami cyfrowymi, centralizuje treści multimedialne umożliwiając ich integrację, konsolidację i tłumaczenie. Platforma idealnie sprawdza się w procesach zarządzania treściami jako DAM (Digital Asset Management).
PIMCORE
Charakteryzuje się wysoką jakością scentralizowanych i skonsolidowanych zasobów. Repozytorium multimediów cyfrowych i metadanych zapewnia solidną strukturę do korzystaniu z jego środków, optymalizację procesów rozpowszechniania danych i wyszukiwania treści. Zaawansowany silnik przepływu pracy i rozwinięta funkcjonalność, pozwalają na uzyskanie pełnej kontroli w procesie realizowania określonych wymagań DAM.
Cechy Systemu DAM - Digital Asset Management:
Dodatkowo na potrzeby redakcji w systemach publikacji treści opartych o CMS WordPress stworzyliśmy dla Klienta indywidualną wtyczkę umożliwiającą wyświetlanie, wyszukiwanie i pobieranie zdjęć
Narzędzia i technologie
Produkt końcowy
Byliśmy w stanie udoskonalić proces porządkowania zdjęć oraz udostępniania ich na wewnętrzne potrzeby pracowników fundacji. Aktualizacja wyszukiwarki intranetowej umożliwiła prosty w obsłudze i ekspresowy sposób filtrowania i wyszukiwania zdjęć za pomocą fraz kluczowych dat załączenia plików i innych meta danych, który przełożył się na poprawę jakości i wygody z korzystania z treści cyfrowej. Dla zespołu Biura Badań i Wydawnictw FRSE jest to bardzo istotna korzyść dzięki której możliwe było usprawnienie gromadzenia materiałów, a tym samym uzyskanie oszczędności czasu w procesie ich przetwarzania.
Opinia Klienta
Firma InterSynergy sumiennie i terminowo wywiązała się z powierzonych obowiązków. W trakcie realizacji usługi pracownicy wykazali się profesjonalizmem oraz wysoką jakością pracy, która w rezultacie przełożyła się na ogromną satysfakcję z efektu usługi oraz wartościową współpracę.
Dyrektor Biura Badań i Wydawnictw
Zrealizuj z nami swój projekt
Analiza potrzeb
Szybkość realizacji
Realne korzyści
biznesowe