O projekcie
Aflofarm jest jedną z największych polskich firm farmaceutycznych, a zarazem liderem na polskim rynku produktów bez recepty. Aflofarm jest producentem takich leków, jak m.in. Desmoxan, Neosine, Procto-Hemolan czy Opokan.
Koncern Aflofarm powierzył InterSynergy misję zaprojektowania i zbudowania serwisu e-learningowego a jednocześnie lojalnościowego dla pracowników aptek, jednej ze swoich najważniejszych grup klientów. Serwis postroniefarmaceuty.pl miał się też stać pierwszym portalem szkoleniowym połączonym z programem lojalnościowym dostępnym w aptekach i zintegrowanym z oprogramowaniem aptecznym firmy Kamsoft. Website miał być jednocześnie zaawansowanym CRMem, gdzie farmaceuci mogli rozwijać swoje kompetencje, wzbogacać wiedzę o produktach, kontaktować się z przedstawicielami terenowymi koncernu oraz zamawiać nagrody pozyskiwane w zamian za udział w szkoleniach.
Zadanie w projekcie
Analiza projektu, dobór narzędzi i technologii
Przekazując nam zadanie realizacji postroniefarmaceuty.pl klient podkreślał przede wszystkim to, że będzie to pierwszy tego typu portal zintegrowany z ogólnopolskim systemem aptecznym OSOZ firmy Kamsoft, gdzie znajduje się baza nagród oferowanych farmaceutom w programie lojalnościowym klienta, a także istniejące już konta pracowników kilkunastu tysięcy aptek. Wymagało to zatem gruntownej analizy i wyboru najbardziej optymalnej technologii programistycznej. Postawiliśmy na PHP 7.4 oraz Symfony 5, które w połączeniu z Rest API i SOAP Api dały pożądany efekt płynnej współpracy ze złożonym systemem zewnętrznym.
Projekt graficzny
Dodatkowym celem klienta było wyróżnienie serwisu od wielu obecnych na rynku serwisów branżowych oferujących szkolenia medyczne. Najlepszym na to sposobem okazał się dedykowany serwisowi UX/UI design, który stworzyliśmy od podstaw.
Responsive Web Design
Zdawaliśmy sobie sprawę z faktu, że większość istniejących serwisów szkoleniowych branży medycznej oparta jest na niezbyt mobilnych aplikacjach desktopowych. Wiedzieliśmy zatem jaką przewagę może zapewnić klientowi zastosowanie nowoczesnego RWD dzięki czemu farmaceuci mogli korzystać w pełni ze wszystkich funkcjonalności na tabletach i smartfonach.
Development optymalnej i spójnej warstwy frontowej
Serwis zakładał obecność wielu zaawansowanych modułów, takich jak filmy video ze szkoleniami, quizy, bogata wizualnie prezentacja nagród oraz przyporządkowana geograficznie poszczególnym użytkownikom baza przedstawicieli handlowych koncernu. Frameworki Vue.js oraz jQuery spełniły w pełni te wymagania.
Zaawansowany panel administracyjny
Wiedzieliśmy, że klient zamierza intensywnie promować swoje produkty poprzez wprowadzanie nowych szkoleń oraz motywować pracowników aptek do udziału w programie lojalnościowym poprzez atrakcyjne nagrody. Te potrzeby zostały w pełni zaspokojone poprzez możliwości jakie dawał panel administracyjny. Tworzenie szkoleń, dodawanie nagród, obsługa ich zamówień, edycja kont klientów oraz prezentacja nowych produktów firmy Aflofarm stały się prostsze niż kiedykolwiek.
Panel edycji szkoleń i ich różnorodność
Dzięki panelowi edycji szkoleń jaki stworzyliśmy od podstaw pracownicy klienta mogą w intuicyjny sposób tworzyć oparte na filmach video lub prezentacjach medialnych szkolenia, które wzbogacane są już w trakcie trwania o element quizu. Pozwala to użytkownikom na bieżąco kontrolować stopień przyswajania wiedzy z danego szkolenia. Po ukończeniu filmu lub prezentacji użytkownik zdaje dodatkowy quiz, który w zależności od ilości poprawnych odpowiedzi kończy się zaliczeniem szkolenia i uzyskaniem punktów. Do dyspozycji użytkowników pracownicy Aflofarm oddają aż trzy rodzaje szkoleń - edukacyjne, produktowe oraz ciągłe. Każdy z tych rodzajów daje użytkownikom inne benefity - od wzbogacania wiedzy na temat produktów i możliwość zamawiania nagród z tego tytułu poprzez rozwój ścieżki kariery na drodze szkoleń certyfikowanych przez Uniwersytet Medyczny w Łodzi.
Narzędzia i technologie
Rezultaty jakie przyniosła realizacja projektu
W krótkim czasie na serwisie postroniefarmaceuty.pl konta zarejestrowało kilka tysięcy pracowników aptek, a statystyki sięgnęły kilkudziesięciu tysiecy wizyt miesięcznie, co jak na serwis przeznaczony dla zamkniętej grupy branżowej jest znakomitym rezultatem.
W praktyce dla naszego klienta oznaczało to znaczący wzrost zainteresowania jego produktami oraz ekspozycję marki wśród istotnej części grupy docelowej tak istotnej dla jego wskaźników biznesowych. Dzięki atrakcyjnej formule wizualnej i intuicyjnemu interfejsowi farmaceuci mogli powiększać swoją wiedzę na temat zastosowań produktów koncernu oraz co istotne - po prostu zwiększać swoje kwalifikacje w zakresie ogólnej wiedzy medycznej w stałej interakcji z marką Aflofarm. Klientowi udało się wykorzystać serwis także jako narzędzie marketingowe umożliwiające subskrypcję powiadomień o nowych szkoleniach i produktach.
Opinia Klienta
Elastyczność i zwinność zespołu InterSynergy pozwoliła na wzbogacenie pierwotnej koncepcji serwisu o wiele cech UXowych i funkcjonalnych na wszystkich etapach rozwoju tego długofalowego projektu.
Product Manager
Aflofarm Farmacja Sp. z o.o.
Zrealizuj z nami swój projekt
Analiza potrzeb
Szybkość realizacji
Realne korzyści
biznesowe